Dnia 27 listopada 2025 roku w Ratuszu w Siemianowicach Śląskich zorganizowano 25. sesję Rady Miasta, w której uczestniczyło 23 radnych. Obrady rozpoczęto minutą ciszy, oddając hołd zmarłym osobistościom lokalnym. Prezydent miasta Rafał Piech przedstawił sprawozdanie ze swojej działalności, a w dyskusji wzięła także udział prezes Szpitala Miejskiego, omawiając problematykę finansową placówki.
Na posiedzeniu wprowadzono zmiany do porządku obrad oraz zatwierdzono protokół z poprzedniej sesji. W trakcie dyskusji głównymi tematami były zadania oświatowe w mieście oraz projekt budżetu na rok 2026. Radni przyjęli jednogłośnie uchwałę w sprawie umorzenia postępowania skargowego oraz podjęli decyzje dotyczące kilku kluczowych kwotnych zmian w budżecie.
Podczas dyskusji o projektach uchwał, odbyło się głosowanie nad wieloma propozycjami. Wiele z nich, takich jak zmiana prognozy finansowej oraz zmiany budżetu na rok 2025, uzyskało pełne poparcie radnych. Jednakże projekt dotyczący utworzenia oddziału przygotowania wojskowego w społecznej szkole średniej spotkał się z dużym sprzeciwem, co skutkowało jego odrzuceniem. Transmisja z obrad dostępna jest w zakładce archiwum, a uchwały można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej.
Źródło: Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
Oceń: Obrady 25. sesji Rady Miasta Siemianowice Śląskie
Zobacz Także


